Samorealizacija
Velikokrat od ljudi, ki so doživeli ali bili soočeni z
izkušnjo, ki bi jo lahko poimenovali spiritualna ali mistična, prejmem
vprašanje, kaj je razlika med videnjem in čutenjem, torej intelektualnim
znanjem in videnjem v lastno naravo. Kdaj lahko zaupam občutkom, da so mi
pokazali lastno naravo, ko pa so le-ti ravno tako minljivi kot misli?
Mnogokrat srečam ljudi, katerih lastna predstava o sebi ni v
skladu z znanjem, oziroma videnjem, ki so ga doževili, saj se kljub uzrti resnici
še vedno bojuejo z lastno razdvojenostjo. Realizacije po njihovem ne živijo,
ampak zanjo zgolj vedo. Za življenje v skladu s svojo naravo morajo postoriti še 'to' in še 'tisto'. Skupna točka ljudi in njihove razlage teh doživetih
občutkov je, da so se zgodili, in se ponavadi ne zavedajo, da se dogajajo ves
čas. Torej do razrešitve in samo-realizacije ni prišlo, ampak je bil to zgolj
utrinek. Razlage, ki jih te osebe iščejo so vedno umske. Želijo vedeti kaj se
zgodilo. Kaj je bil proces, in kako nadaljevati. Torej, 'V katero smer usmeriti svoj um, da lahko to stanje nadaljujem?'
Odgovore je možno zaslediti v knjigah, v dokumentarcih, v
pogovorih z drugimi, itd. A vselej ne glede na prebran tekst, na količino
pogovorov, ali gledanje 'pravih' filmov, ne pride do dejanske izkušnje.
Izkušnje, ki bi se iz trenutka ko se zgodi, nadaljevala v zavesten, vsakodneven
obstoj.
Zakaj?
Zakaj?
Prvoten problem je ne-zavedanje, da je mesto iskanja
napačno.
Do določene točke in za prvotni preves stanja osebe, so ti trije faktorji vsekakor v veliko pomoč. Torej branje o tem, pogovor o tem, poslušanje o tem. To lahko oblikuje vsak um. A vendar ne bo s tem nikoli proizveden dejanski preboj, ki se zgodi v osebi sami. V centru, ki mu pravimo Jaz.
Do določene točke in za prvotni preves stanja osebe, so ti trije faktorji vsekakor v veliko pomoč. Torej branje o tem, pogovor o tem, poslušanje o tem. To lahko oblikuje vsak um. A vendar ne bo s tem nikoli proizveden dejanski preboj, ki se zgodi v osebi sami. V centru, ki mu pravimo Jaz.
Zavedanje samega sebe lahko povzroči vsaka stvar, saj je v
principu vsaka stvar ista stvar ali zgolj določen aspekt celote. Čutenje te resnice se zgodi predvsem takrat, ko o tem ne razmišljamo. Zgodi se, ko se
zgodi. Zgodi se, ko si. Zgodi se, ko se um ustavi, in subjekt postane objekt in
objekt postane subjekt. Oziroma natančneje, objekt postane to kar je vedno bil
in subjekt postane to kar je vedno bil – druga stran istega kovanca.
Prva stopnja zaznave tega stanja v sebi, in vsekakor prvi
korak do samo-realizacije, je popolna umiritev uma. Dokler subjekt tega ni
zmožen ustvariti, bodo vsakršna videnja v lastno naravo momentarna. Takoj jih bo prevladal vsakodneven um in njegov impulziven umski tok. Torej te realizacije človek ne
bo živel, saj bodo globjo zavest prevladali kompulzivni
miselni vzorci. To ne pomeni nujno, da se mora pojaviti popolno brezmislje,
ampak zgolj razblinitev misli kot centra identifikacije. Subjekt mora pričeti kultivirati zdrav dvom, da ti momentarni impulzi in misli niso
to kar oseba je, ampak da so te misli zgolj odraz minljive narave samega
subjekta. Ideja, da so te misli tvoja narava in vse kar si in tvoja
identiteta, je napačna. Misli tvorijo to kar postaneš, tvoja narava pa je
nespremenljiva. To je mišljeno predvsem v smislu, da nisi Mislec, Modrec, nisi
Žalosten, Srečen, Depresiven ali Programer, Fizik, Šivilja, Risar ali Frizer. Vse
to so momentarna stanja in projekcija željene identite. Vseskozi zgolj Si.
Vsakršna misel, da si nekaj kot zgolj samo To, bo vedno projekcija iluzije.
Torej končni produkt mislenih procesov, ki kompulzivno iščejo svoje mesto in
kam se usmeriti. S konstantno usmeritvijo ta projecirana identiteta postane
tvoja identiteta, ko se le-ta v tvojem umu dovolj utrdi in ustvari program. Kakšrnakoli kontradikcija
s strani drugih, da to nisi, ali pa da nisi dovolj dober v tem, oziroma, recimo
da nisi dovolj dober Tekač, bo vedno proizvedla impulzivno potrebo uma po
dokazovanju. Impulz, ki izvira iz osnovnega problema nezmožnosti umiritve uma
in spoznanja, da nisi fiksna stvar v času in prostoru s socialno identiteto,
ampak da si v osnovi poosebitev spremembe, ki se vseskozi dogaja in večno poteka.
Kadar se umiritev pojavi, zginejo tudi želje po dokazovanju,
izkazovanju, saj je umiritev uma lahko dosežena zgolj v stanju, ki je za
marsikoga nepoznan, in morda celo nevšečen. Tako zelo smo navajeni svojih
konstatnih misli, da lahko, in skoraj vedno istočasno ob umiritvi, pride do
enega samega občutka in vprašanja. 'Če nimam misli, kaj sploh sem? Kaj je moja
identiteta? Brez misli nisem Nič.'
Pa vendar ta nič ni Nič, ampak vse kar je in je lahko.
Primer neposrednega prikaza kaj s tem 'Vse kar je' mislim,
lahko podam iz starega nauka, ki izvira iz Doe De Jing, in gre nekako takole:
By doing nothing the Dao leaves nothing undone.
Torej z Neopravilom, Tao ne pusti nič neopravljenega.
Velika večina bi to seveda razumela na način, 'Nič ne stori,
pa bo vse narejeno.' Ali pa 'Ko se zaveš, da ni nič treba storiti, vidiš, da je
v bistvu vse že narejeno.'
Ampak ta nauk uči nekaj popolnoma drugega, kar lahko
začutimo samo v stanju, ko se misli ustavijo. Večinoma človek zgolj pasivno
opazuje proces premika lastne volje. Sicer sodeluje in izpolnjuje lastne želje
o tem kaj želi doseči in kaj bi rad, a ta premik je ponavadi težak in naporen.
V stanju budnosti, pa sam subjekt postane ta premik, torej aktivno sodeluje v
njem, ne zato, ker se mu prepusti, ampak ker sam je ta premik. Sprva se nam namreč zdi, da je v tem pasivnem
opazovanju, v prepustitvi ('go with the flow') zares bistvo, a vendar osnovna razdvojenost
ostaja. Torej med Jaz in Tok. V aktivnem sodelovanju s tokom, pa razvojenost
zbledi in izgine. Tako se toku več ne prepuščaš, ampak tok postaneš. Tok si.
Torej Go with the flow postane Be the flow.
In v tem oziru, ker si tok, ne počneš nič, saj je vsakršno
početje lahkotno in brez napora, ampak nič ne ostane nestorjeno, saj storiš
stvari, ki so popolnoma v skladu s teboj.
Brezmislje tako privede do misli, da sta Jaz in ideja kdo
sem jaz, pogojena z mislimi, saj sta vseskozi bila. A vendar je Jaz popoln
abstrakt občutkov in idej o tem kaj je in kaj ni. Je zavit v lastno domišlijo
in obstaja po istem principu kot dva ogledala obrnjena proti sebi.
In ravno ta občutek razdvojenosti, da sem minljiv in da je
vsakršen trud minljiv, lahko toliko ljudem prinaša slabo voljo in občutke nemoči,
in posledično usmerjanje te nemoči v napačne smeri.
A paradoksično je ravno ta občutek tisti, ki lahko osvobodi. Potrebna je zgolj
spremenjena percepcija situacije. Občutek, da si nič, je namreč potrebno
dojemati ne kot popolno praznino in brezvezje. Nič ima namreč to sposobnost, da
lahko postane karkoli, in zato ni Nič, ampak prežet z vsemi možnostmi, ki se vseskozi
fraktalizirajo v neskončno ostalih možnosti.
Po točki umiritve uma, se lahko pojavi prva stopnja
samo-realizacije, oziroma preseganje sebe, torej ideje sebe kot se dojemaš. Ta
pojav je za um ponovadi nov, saj ne gre čez kanale običajne logike. Nastopijo
namreč misli; kaj sem potem, če ne svoje misli, kaj sem potem, če ne svoje
izkušnje, kaj sem potem, če ne svoji občutki, itd. V tem stanju, torej s
sočenjem z dejstvom, da je tvoja lastna misel o sebi in ideja o sebi projekcija
ustvarjenih iluzij in zanikanj, se lahko pojavi prvo videnje v lastno naravo.
Torej vstop, ki ti omogoča videnje v stopnjo kjer misli nastajajo, kjer se
formirajo in bruhajo ven kot impulzivni odzivi. Spraševanje ali so te misli
resnično pravilne in ali so v skladu s tabo in tvojo naravo ni potrebno, saj
pride do točke, ko to kar želiš biti enostavno že si, zato je vsako vprašanje
odveč. To kar želiš početi, počneš. Minljivost bo še vedno prisotna – torej
miljivost želj. Želja po izboljšanju bo še vedno prisotna, a bo obenem
obstajala tudi s spoznanjem, da je Ti, ki se poskuša izboljšati in to kar je
potrebno izboljšati eno in isto, zato je zavestna izboljšava nemogoča. Z željo
po izboljšanju sebe bo ustvarjena zgolj še ena iluzija, ki bo sebe hotela izboljšati
v namen projekcije, oziroma nastopanja in predstavitve novega sebe za zunanji
svet. Za druge osebe in njihovo dojemanje o tebi.
Bi na sebi želeli kaj izboljšati, če bi ostali sami na svetu?
Ali bi bili točno to, kar ste že zdaj?
Vsakršno zanikanje lastne narave po enkratnem videnju, bo
povzročilo disonančno stanje, v katerem bo nemogoče obratovati, saj vam bo to
izčrpavalo energijo. Kaj natančno to sploh pomeni? Človek je vseskozi povezan s
samim sabo, kjer izvira neskončna energija. Vsakršno stanje povečanih misli ta
tok energije enostavno preusmeri v misli, ki na ta način pobirajo energijo, ki
jo ima vsak v sebi.
A dvom mora prevladati vaš racionalen um, dvom o tem kaj je Jaz, četudi to privede do popolega sesutja identitete. To sesutje je tudi bistvo
videnja iluzorne podobe lastne
identitete. V primeru, da se to pojavi, je to pomenilo zgolj, da se je
pretok energije v vas ustavil pri mislih, nato pa na točki, ko je postal dvom dovolj
močan, ta energija prebila čez vse misli in meje, ki jih je postavil socijalni
jaz, torej Ego.
Ko se to pojavi, za vedno veš kaj je tvoja narava, da je
vseskozi bitka s to naravo zgolj zanikanje le-te, in da je razdvojenost njen
naravni del.
Če se sprašuješ, kaj je res in kaj ni, torej ali drži
vsakodnevna izkušnja sebe in okolice v obliki Jaz in Ostali, ali pa je odraz
prave realnosti tisti momentarni občutek celote in zavedanja sebe kot celotnega
premika, potem naj se ta dvom nadaljuje. V trenutku, ko dvomu ne dovolimo, da obstaja, dodatno
razcepimo um med tistim kar dvomi (torej je že razvojeno), in tistim, ki noče
dvomiti.
Na eni strani torej ostaja prepričanje, da tvoje telo in
misli niso center tega kar si, ampak da se raztezaš skozi vse ljudi, živiš v
njih in oni v tebi. A si po drugi strani tudi to telo, ta obraz kot
aspekt in odraz sveta, a vendar to ni vse kar si Ti.
Sčasoma bo ta dvom postal zavedanje, saj v tem dvomu ostaja
spoznanje da sem jaz ti in ti jaz. Da si ptič, ki ga slišiš na drevesu, in zrak,
ki navidezno ločuje tega ptiča in meje tvojega telesa. Da v trenutku vdiha zrak
ne gre zgolj vate, ampak da postaneš zrak, ki ga vdihavaš, in da si vseskozil
bil. Da si vse stvari do kamorkoli gredo in njihov aspekt inkapsuliran v tem
telesu. Če bi bil ti zgolj to telo in te misli, potem se moje misli ne bi
morale dotakniti tvojih. Če bi bil jaz zgolj jaz, in ti zgolj ti, potem to kar
sem jaz ne bi bilo ta trenutek v tvoji glavi kot je v moji, in ustvarilo premika v tem kar si.
Ali ne ustvari premika to, da razumemo isti jezik in govorimo pa beremo?
ReplyDeletePovršinsko gledano, da. Razumevanje ustvarijo misli in skupen jezik, a premik se zgodi v zavesti, misli so zgolj sredstvo premika. A misli so nezmožne ustvariti premika, oziroma zaznavanja, ki ga opisujem, saj se lahko zgodi v stanjih čutenja, in ne mislenosti. To stanje je za vse isto, ker je v sobi polnih ljudi veliko centrov inteligence, a samo ena zavest, katero je moč neposredno zaznati.
DeleteZato lahko razumevanje zavest posreduje vsaki drugi zavesti, in v velikih primerih ne potrebujemo jezika, da se razumemo. 'Do neke mere' ve to vsak, ki je imel kdaj domačo žival.
Razblinitev <3
ReplyDelete¯\_(ツ)_/¯
Delete